Hallo ouders en scholieren! Ik ben Isis en ik geef bijles in wiskunde, economie, Nederlands en rekenen. Op de middelbare school waren dit mijn sterkste vakken, en ik heb veel ervaring met zelfstandig leren. Ik vind het leuk om anderen te helpen en heb vaak mijn zusje en vriendinnen geholpen met hun schoolwerk. Momenteel studeer ik Technische Bedrijfskunde en doe ik vrijwilligerswerk voor het Wereld Natuur Fonds, waar ik ook een gastles heb gegeven op een basisschool. Hierdoor heb ik ervaring met lesgeven en weet ik hoe ik dingen op een duidelijke en begrijpelijke manier kan uitleggen.
Wiskunde was mijn beste vak op de middelbare school, ik heb dan ook voor mijn eindexamen een 9,1 gehaald, en ik heb het volledig met zelfstudie gehaald. Door deze ervaring weet ik hoe ik wiskunde op een duidelijke en eenvoudige manier kan uitleggen. Ik ben geduldig en werk gestructureerd, zodat de stof beter te begrijpen is. Ik heb een jonger zusje die ik ook vaak heb geholpen met leren voor wiskunde.
Rekenen is een basisvaardigheid die in veel vakken terugkomt en een goede basis helpt bij het oplossen van verschillende problemen. Het automatiseren van rekenregels en het begrijpen van verhoudingen, procenten en breuken zijn onderdelen waar ik goed in ben. Door rekenstrategieën op een logische manier op te bouwen en veel te oefenen, wordt rekenen niet alleen makkelijker, maar ook minder tijdrovend. Door structuur en overzicht te bieden, wordt het eenvoudiger om rekenproblemen op te lossen en de stof eigen te maken.
Voor mijn eindexamen Nederlands heb ik een 7,9 gehaald. Dit vak heeft me altijd goed gelegen, vooral op het gebied van grammatica, spelling en tekstbegrip. Nederlands speelt een belangrijke rol in vrijwel alle andere vakken, of het nu gaat om het begrijpen van teksten, het schrijven van verslagen of het analyseren van examenvragen. Door mijn ervaring weet ik hoe je complexe teksten efficiënter kunt lezen en hoe je sterke, gestructureerde teksten kunt schrijven. Ik werk gestructureerd en pas mijn uitleg aan op het niveau dat nodig is, zodat de stof op een logische manier opgebouwd wordt.
Voor economie heb ik een 7,3 gehaald op mijn eindexamen. Dit vak kan soms abstract lijken, maar met de juiste uitleg en voorbeelden wordt het een stuk begrijpelijker. Concepten zoals vraag en aanbod, inflatie, rente, economische groei en overheidsbeleid kunnen complex zijn, maar door ze logisch en stap voor stap te benaderen, valt alles op zijn plek. Omdat economie in het dagelijks leven overal terugkomt, helpt het om de theorie te koppelen aan de praktijk. Door economie op deze manier te benaderen, wordt het vak niet alleen begrijpelijker, maar ook relevanter.
Op de middelbare school haalde ik een 7,7 voor bedrijfseconomie, en ik volg dit vak nu nog steeds op het hbo. Hierdoor heb ik niet alleen een stevige basis, maar ook een breder inzicht in hoe bedrijfseconomische principes in de praktijk werken. Onderwerpen zoals balansen, resultatenrekeningen, kosten- en opbrengstenberekeningen en investeringsvraagstukken spreken me erg aan en zijn daardoor onderwerpen waarin ik anderen goed kan begeleiden. Doordat ik er nu op een hoger niveau mee bezig ben, begrijp ik waar veel struikelblokken liggen en kan ik de stof op een duidelijke en toepasbare manier uitleggen.
Geschiedenis is altijd een interessant vak geweest en voor mijn eindexamen heb ik een 7,8 gehaald. Het vak draait niet alleen om het onthouden van jaartallen en gebeurtenissen, maar vooral om het begrijpen van verbanden en ontwikkelingen door de tijd heen. Door middel van structuur en logische opbouw wordt de geschiedenis een samenhangend verhaal in plaats van losse feiten. Bronnen analyseren en verbanden leggen tussen gebeurtenissen zijn onderdelen waarin ik sterk ben en waarbij ik anderen kan helpen. Door geschiedenis begrijpelijk en gestructureerd te benaderen, wordt het niet alleen makkelijker, maar ook een stuk interessanter.
In mijn laatste schooljaar heb ik volledig zelfstandig geleerd. Dit betekende dat ik zelf planningen moest maken, effectieve leerstrategieën moest ontwikkelen en een manier moest vinden om gemotiveerd en gestructureerd te blijven werken. Door deze ervaring weet ik hoe belangrijk het is om overzicht te houden en een realistische planning te maken die ook echt werkt.
Iedereen leert op een andere manier, en daarom is het vinden van een persoonlijke studiemethode essentieel. Door verschillende technieken uit te proberen, heb ik ontdekt wat wel en niet werkt, zowel voor het begrijpen van de stof als voor het efficiënt leren voor toetsen en examens. Het plannen van leerwerk, het opbreken van grote hoeveelheden stof in behapbare delen en het stellen van haalbare doelen zijn vaardigheden die ik goed beheers en waar ik anderen bij kan helpen.
Ik begin altijd met het kijken naar de leerbehoeften van de leerling. Door samen te kijken naar sterke en zwakke punten, maak ik een plan dat past bij het tempo en de leerstijl van de leerling. Mijn aanpak is flexibel; ik pas mijn uitleg aan zodat de stof beter te begrijpen is. Ik werk gestructureerd, geef duidelijke uitleg en gebruik oefeningen om de stof te versterken. Geduld en interactie staan centraal, zodat de leerling zich op zijn of haar gemak voelt om vragen te stellen en actief mee te denken. Ik ben altijd bereid om extra uitleg te geven als dat nodig is.
Door mijn enthousiasme en geduldige uitleg kan ik leerlingen helpen om betere resultaten te behalen en plezier te krijgen in het leren.
Ik ben student aan de Hogeschool Rotterdam en studeer Technische Bedrijfskunde. Wiskunde, economie, Nederlands en rekenen waren altijd mijn favoriete vakken op de middelbare school, en ik heb deze vakken met zelfstudie goed onder de knie gekregen. Hierdoor heb ik mezelf aangeleerd gestructureerd te werken, Daarnaast heb ik vaak mijn zusje en vriendinnen geholpen, wat mij geleerd heeft hoe ik de stof op verschillende manieren kan uitleggen. Als vrijwilliger bij het Wereld Natuur Fonds heb ik ook een gastles gegeven op een basisschool, wat mijn communicatieve vaardigheden en ervaring in het lesgeven verder heeft ontwikkeld. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn geduld, enthousiasme en flexibele aanpak een positieve bijdrage kan leveren aan het leerproces van elke leerling.
Maandag | 12:00 - 22:00 |
---|---|
Dinsdag | - |
Woensdag | 17:00 - 23:00 |
Donderdag | 17:00 - 23:00 |
Vrijdag | 10:00 - 22:00 |
Zaterdag | 10:00 - 22:00 |
Zondag | 10:00 - 22:00 |
Alleen personen die een bijles hebben gevolgd kunnen een beoordeling achterlaten.
Plaats een tutoraanvraag en wij zoeken voor jou een geschikte tutor!
Tutor aanvragen
Beoordelingen
Isis heeft nog geen beoordelingen.