Maak kennis met Abe

Universiteit Utrecht

### Op het moment neem ik geen nieuwe VO-leerlingen aan. ###
Ik heb ervaring met het begeleiden van verschillende leerlingen:
– scholieren op de middelbare school
– professionals die een toelating moeten doen voor een nieuwe opleiding (o.a. ondersteuning bij zelfstudie)
– eerstejaars wiskundestudenten
– studenten van de lerarenopleiding wiskunde
Als je een wiskundevak volgt en niet zeker weet of ik je daarmee kan helpen, stuur me dan een bericht. Dan kijk ik of de lesstof binnen mijn expertise valt. Algebra, basis logica en calculus hebben een hoge kans van slagen; statistiek heeft een lagere kans van slagen.

Voordat je mij boekt kan je me het beste een persoonlijk bericht sturen. Mijn beschikbaarheid kan nog wel eens afwijken.

ENGLISH
I have experience teaching/tutoring to various students:
– pupils in secondary education
– professionals who are studying to pass an entrance exam (e.g. to get additional education)
– first year math majors
– students enrolled in math teacher education
If you are doing a math course and are not sure whether I will be able to help you, send me a message. I can assess whether the topic is close to my expertise. Algebra, basic logic and calculus are probably good. Statistics is a topic I usually don’t teach.

Vakken

WO VWO HAVO VMBO
Cijfer: 9

Ik heb ervaring met het geven van werkcolleges aan eerstejaars wiskundestudenten (inleidend vak en grafentheorie). Daarnaast ben ik gespecialiseerd in de algebra. Met name eerstejaars bètastudenten zouden bijles van mij kunnen krijgen (geen statistiek). Daarnaast zou ik hogerejaars wiskundestudenten kunnen helpen met algebravakken, verzamelingentheorie en topologie.

Zelf heb ik eindexamen VWO wiskunde B gedaan. Daarnaast heb ik veel ervaring met het geven van bijles in wiskunde (A/B/C) op het VMBO, HAVO en VWO. Tot nu toe zijn dat vooral scholieren uit de klassen 4, 5 en 6 geweest. Ook heb ik ervaring met specifieke examentraining wiskunde B op HAVO/VWO-niveau.

Over Abe

Ik heb zelf wiskunde B op VWO-niveau gedaan. Vervolgens ben ik een bachelor wiskunde aan de UvA begonnen waar ik me vooral heb gericht op de algebra-vakken en een paar persoonlijke favorieten zoals grafentheorie en verzamelingentheorie. Drie jaar geleden heb ik mijn master wiskunde aan de UU afgerond, eveneens in de richting van algebra. De afgelopen jaren heb ik me bezig gehouden met een extra opleiding: Science Education and Communication.
Ik geef sinds de middelbare school bijles en examentraining wiskunde op alle niveau’s. Ook heb ik op de UvA werkcolleges van een aantal eerstejaarsvakken verzorgd.
Ik heb een persoonlijke interesse in wiskunde video’s en kan zo nu en dan video’s aanraden als extra materiaal.

Mijn werkwijze is als volgt:
Ik spreek regelmatig (meestal wekelijks) met de student af en loop samen de opgaven door die die week relevant zijn. Wiskunde leer je het beste door te doen. Waar onduidelijkheden zijn, geef ik uitleg. Het is vaak zo dat de student niet direct specifieke vragen heeft. Door samen aan de opgaven te werken, probeer ik ook samen met de student te achterhalen wat de struikelblokken en sterke punten zijn. Dit levert een persoonsgerichte aanpak op.

ENGLISH
I did a bachelor in mathematics at the University of Amsterdam, where I focused on algebra and some personal favourites like graph theory and set theory. Three years ago, I finished my masters in Mathematical Sciences at the University of Utrecht, with a specialization in algebraic number theory (and a bit of algebraic geometry). For the past few years I have devoted myself to an extra masters degree in Science Education and Communication.
I started tutoring while I was in secondary school, and have also given exam training in mathematics. At the University of Amsterdam, I taught to first-year math students in working groups.
I have a personal interest in educational math videos and tend to recommend some as additional materials for studying.

My working method is as follows:
I do regular (usually weekly) meetings with my student to walk through some exercises that are relevant for that particular week. The best way to learn mathematics is by practicing it. If things are unclear, I can explain. Quite often, the student does not have specific questions. By working through exercises together, I try to identify the student’s stumbling blocks and strengths together with the student. This leads to a personalized approach.

Informatie
  • Uurtarief: 30.00
Maandag -
Dinsdag -
Woensdag -
Donderdag -
Vrijdag -
Zaterdag -
Zondag -
  • Online
Tip: Chat met meerdere tutoren voor het snelste resultaat en ontvang email bij reactie.
  • Betaal voor of achteraf
  • Niet de juiste tutor? Wij zorgen voor een alternatieve oplossing
  • Tutoren nemen gemiddeld binnen 6 uur contact met je op
  • Samen bijles volgen? Iedere extra deelnemer ontvangt 40% korting

Beoordelingen

Totaal 2 beoordelingen

  1. Janneke

    Abe heeft mij geholpen bij het vak Algebra/Getaltheorie van MasterMath. Zijn kalme werkwijze wekt vertrouwen waardoor je ook de onnozelste vragen durft te stellen. En die beantwoordt hij zonder oordeel. Met eindeloos veel geduld wist Abe steeds opnieuw aan te haken bij wat ik wél wist, om vanuit dat vertrekpunt verder te bouwen aan de benodigde kennis.
    Een excellente tutor die mij niet alleen veel heeft geleerd over het vak waarvoor ik bijles had, maar waar ik (zij-instromer in het onderwijs) door zijn manier van werken impliciet ook veel van leerde over lesgeven.

  2. Bastiaan

    Abe heeft mij geholpen met Wiskunde. De lessen verliepen goed en hij legde de stof makkelijk uit. Wat ik het prettigste vond aan de samenwerking was dat Abe rustig te werk ging en dat hij in staat was om de stof op verschillende manieren uit te leggen in het geval dat ik iets niet begreep.

Alleen personen die een bijles hebben gevolgd kunnen een beoordeling achterlaten.

Kun jij geen tutor in de buurt vinden?

Plaats een tutoraanvraag en wij zoeken voor jou een geschikte tutor!

Tutor aanvragen