Hi ik ben Roos. Drie jaar geleden behaalde ik mijn VWO diploma. Op dit moment doe ik een master klinische psychologie aan de VU, nadat ik dit jaar mijn bachelor Psychologie heb afgerond. Ik zou het heel leuk vinden om jou te helpen met de vakken die je nu lastig vindt. Samen kunnen we de stof beter begrijpen, betere cijfers halen en wie weet… zorgen dat je meer plezier krijgt in school.
Biologie vond ik altijd een erg leuk vak op de middelbare school. Vooral in de onderbouw had ik helaas moeite met Biologie, omdat er op de toetsen altijd veel (begrijpend) lezen in voorkwam. Hierdoor had ik het gevoel dat ik 'voor niks' had geleerd omdat er veel toepassingsvragen in voorkwamen, terwijl ik juist alleen maar feitjes had geleerd. Door de jaren heen heb ik voor mezelf technieken ontwikkeld waardoor ik uiteindelijk goed werd in Biologie en het me steeds minder tijd ging kosten door efficiënter te werk te gaan.
Ook al had ik geen goed begin, ik was wel altijd al gefascineerd door alle dingen die er in de lessen werden verteld en vond ik het leuk om alles te weten over bijvoorbeeld DNA, evolutie en planten. Ik studeer nu Psychologie aan de VU waarbij mijn Biologische kennis regelmatig van pas komt. Ik vind het dus erg leuk om met Biologie bezig te zijn en om andere mensen hierbij te helpen m.b.v. mijn leertechnieken en trucjes die mij door de jaren heen hebben geholpen. .
Frans was altijd een van mijn lievelingsvakken op de middelbare school. Mijn ouders en ik zijn regelmatig naar Parijs op vakantie geweest en van jongs af aan raakte ik geobsedeerd door de taal en cultuur. Ik was daarom ook erg enthousiast toen ik Frans mocht leren op de middelbare school. Helaas was het soms moeilijker dan gedacht. Vooral franse zinnen vond ik moeilijk om te leren, omdat je daarin rekening moet houden met alle grammaticale regels. Gelukkig kreeg ik vanuit huis veel hulp, vooral van mijn oma. In het begin leerden we af en toe samen woordjes en later werd het standaard om een uurtje in de week Frans te doen met oma en chocola!
Ik heb dus zelf vooral positieve herinneringen overgehouden aan Frans op de middelbare scholen en ik wil er graag voor zorgen dat andere leerlingen ook van Frans gaan houden. Of het tenminste leuker gaan vinden en betere cijfers gaan halen ;)!
Engels vond ik vroeger een erg moeilijk vak. Toen ik op de middelbare school kwam had ik nog nooit een woord Engels gesproken en het voelde alsof ik vanaf het begin af aan een achterstand had ten opzichte van mijn leeftijdsgenootjes. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste SO had voor engels en hier een 2.7 voor heb gehaald. Ik wist niet goed waar ik moest beginnen en heb een tijdje bijles gehad. Gelukkig ging het al gauw beter en vond ik het ook steeds leuker worden: Engels was namelijk overal om me heen en het was erg leuk om te kunnen begrijpen waar er in een liedje over werd gezongen. Het werd steeds makkelijker, omdat ik de grammatica de eerste keer goed leerde en het daarna altijd kon gebruiken! Ik had dus eerst veel moeite met Engels, maar door bepaalde trucjes toe te passen en door veel te oefenen werd ik er steeds beter in.
Ook nu gebruik ik heel veel Engels in mijn dagelijks leven. Ik studeer nu Psychologie en op mijn opleiding is alles in het Engels: van de boeken tot aan de hoorcollege's. Hierdoor verbeter ik ook nu nog mijn Engelse kennis.
Ik hoop andere studenten te kunnen helpen door mijn Engelse kennis en trucjes voor grammatica over te dragen. Hierdoor worden hopelijk niet alleen de cijfers beter, maar wordt het vak ook leuker!
Latijn vond ik altijd heel interessant. Ik vond het heel bijzonder om te kunnen lezen wat mensen deden en dachten meer dan 2000 jaar geleden. Ik ben altijd redelijk goed geweest in Latijn en hielp ook regelmatig klasgenoten met het begrijpen van de taal, met name de grammatica. Ik heb veel ervaring in het vertalen van lange teksten en kan goed met het woordenboek overweg. Hierbij help ik mijn zusje dan ook regelmatig ;). Ik hoop mijn enthousiasme over te kunnen dragen op andere studenten zodat ze beter worden in Latijn en er waar mogelijk meer plezier in gaan hebben!
Ik vond Nederlands niet altijd een leuk vak op de middelbare school. Dit kwam omdat ik moeite had met begrijpend lezen bij moeilijke teksten en laat dat nou net de toetsvorm zijn die altijd wordt aangehouden... Toch ben ik er door de jaren heen beter in geworden en hierdoor begon ik lezen steeds leuker te vinden. Ik hoop andere studenten hierbij te kunnen helpen door samen grammaticale regels te leren en veel te oefenen met moeilijke teksten. Hierdoor wordt Nederlands hopelijk (nog) iets leuker!
Ik vond Wiskunde B niet altijd een leuk vak op de middelbare school. Ik moest altijd veel oefenen met de stof en soms vond ik het erg lastig. Toch stond ik uiteindelijk een 7 doordat ik goede leerstrategieën heb ontwikkeld waardoor Wiskunde makkelijker werd en ik vlotter door de stof heen kon. Ik hoop dit ook andere studenten te kunnen leren waardoor Wiskunde makkelijker en hopelijk leuker (of in ieder geval minder stom) wordt!
Natuurkunde heb ik altijd een moeilijk vak gevonden op de middelbare school. Ik moest er altijd hard voor werken, maar wanneer ik weer iets nieuws begreep voelde dat altijd als een overwinning! Door de jaren heen heb ik strategieën en trucjes geleerd waardoor zelfs dit moeilijke vak haalbaar werd. Deze manier wil ik graag leren aan andere studenten zodat Natuurkunde haalbaarder en leuker (of ten minste minder stom) wordt!
Scheikunde vond ik een moeilijk vak op de middelbare school. Ik moest er altijd hard voor werken, maar wanneer ik dan weer iets nieuws begreep voelde dat altijd als een overwinning! Door leerstrategieen en leestechnieken op de toets toe te passen, werd ik steeds beter in Scheikunde en koste het vak me steeds minder tijd en moeite. Ik hoop dit over te dragen op andere studenten waardoor Scheikunde makkelijker en hopelijk leuker word!
Geschiedenis was altijd een van mijn lievelingsvakken op de middelbare school. Ik vond de verhalen altijd fascinerend en hing altijd aan de lippen van de docent. Toch waren mijn cijfers vooral in de eerste jaren van de middelbare school niet erg hoog. Ik had namelijk moeite met het toepassen van mijn kennis en het beantwoorden van zogenaamde 'bronvragen'. Gelukkig heb ik voor mezelf manieren bedacht waarop ik ook deze vragen goed kon beantwoorden en hierdoor hogere cijfers haalde zonder per se meer te leren. Graag wil ik deze strategie en andere trucjes leren aan andere studenten zodat deze betere cijfers kan halen en Geschiedenis hopelijk net zo leuk gaat vinden als ik!
Maatschappijleer vond ik altijd heel interessant, vooral als het gaat over de politiek. Ik vond het interessant om erachter te komen op welke manier ons land bestuurd wordt en hoe het systeem in elkaar zit. Door effectief te leren en te lezen, haalde ik ook goede cijfers voor dit vak. Ik hoop dit over te kunnen dragen aan andere studenten zodat dit interessante vak makkelijker en hopelijk leuker zal worden!
Hi ik ben Roos. Ik was 10 toen ik naar de middelbare school ging. Ik moest toen echt leren leren. En dat heb ik gedaan. Drie jaar geleden behaalde ik mijn VWO-diploma en nu studeer ik aan de universiteit. Ik zou het leuk vinden om jou te helpen met leren. Met alle creatieve hulpmiddelen en handige trucs die ik zelf gebruikte, maar vooral met evenveel plezier en succes. Ik ben rustig, ik hou van hard werken, maar ook van af en toe ontspannen. Ik kijk er naar uit samen aan de slag te gaan!
Ondanks mijn leeftijd heb ik al best wat ervaring in het geven van bijles. Zo help ik mijn zusje af en toe met van alles en nog wat: van Latijn vertalingen tot wiskunde sommen tot Engels essays.
Drie zomers geleden heb ik ook een jongen uit 4 Havo geholpen met een aantal vakken. Hij vroeg of ik hem misschien uitleg kon geven over Wiskunde A, een vak dat ik nog nooit had gehad. Ik had zelf namelijk gekozen voor een breed profiel: NG/NT (o.a. Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B) met Frans, Latijn en Geschiedenis. Toch wilde ik hem graag helpen en lukte dit ook goed: ik herkende veel dingen van de Wiskunde die ik zelf had gehad in de jaren daarvoor. Ik merkte dat hij steeds meer vertrouwen in zichzelf kreeg, sommen sneller kon oplossen en met steeds minder tegenzin door de stof heen ging. Op het eind was het zowaar leuk om samen sommen te maken! Hij vertelde me dat hij ook andere vakken erg lastig vond en hij voor veel dingen net aan een 5 stond. Dus hebben we samen een plan opgesteld: planningen en to-do lists maken zodat we meer inzicht kregen in wat er gedaan moest worden en voor wanneer. Hierdoor hebben we niet alleen samen sommen gemaakt, maar ook boekverslagen geschreven en maatschappijleer geleerd. Samen hebben we ervoor gezorgd dat hij toch over kon gaan naar zijn examenjaar door hard te werken. Dit deden we door samen te kijken waar efficiënter gewerkt kan worden zodat hij ook genoeg tijd overhield voor andere belangrijke dingen zoals vrienden en basketbal.
Maandag | 09:00 - 20:00 |
---|---|
Dinsdag | 09:00 - 20:00 |
Woensdag | 09:00 - 20:00 |
Donderdag | 09:00 - 20:00 |
Vrijdag | 14:00 - 20:00 |
Zaterdag | 10:00 - 17:00 |
Zondag | 10:00 - 17:00 |
Alleen personen die een bijles hebben gevolgd kunnen een beoordeling achterlaten.
Plaats een tutoraanvraag en wij zoeken voor jou een geschikte tutor!
Tutor aanvragen
Beoordelingen
Totaal 4 beoordelingenWaardering 4.75 op 5 gebaseerd op 4 klantbeoordelingen
Vivi –
Roos is een all-round tutor. Ze heeft mijn dochter geholpen met Wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Roos legt goed uit, is geduldig en heeft ook persoonlijke aandacht. Mede dankzij Roos (en het harde werken van mijn dochter natuurlijk) is mijn dochter die enorme bizarre coronajaren doorgekomen. Nu de laatste twee jaren nog, maar die zien wij positief tegemoet, zeker met de hulp van Roos.
Theja –
Roos is highly professional and supportive, she pays attention and help the kids.
My kids are enjoying her lessons and learning new things, highly recommend her.
Baran –
Roos een topper! Ze geeft me nu best wel lang bijles en ik vind haar echt wel goed. Wat ik zo fijn aan haar vind is, dat ze veel op haar eigen manier doet waardoor je de leerstof beter en sneller in je hoofd krijgt. Ik raad haar zeker aan! Roos je bent nogmaals een topper.
Groet,
Baran
Iris –
Geeft heel fijn bijles. Gaat door de stof heen op jou tempo en zorgt dat je dingen beter gaat begrijpen. Samen oefenopgaves maken zodat ik het later zelf kan heeft mij ook heel erg geholpen!