Mijn doel is ingewikkelde onderwerpen eenvoudig uitleggen en toegankelijker maken. Ik volg momenteel de onderzoeksmaster Social and Cultural Science aan de Radboud Universiteit waarin ik gezondheidsongelijkheid onderzoek.
• Lineaire regressie (enkelvoudig en meervoudig)
• Onafhankelijke variabelen van nominaal en ordinaal meetniveau
• Interactie/moderatie (Johnson-Neyman technique)
• Mediatie (toetsen van indirecte effecten)
• Padanalyse
• Logistische regressie (enkelvoudig en meervoudig)
• Dummyvariabelen in de regressie
• Vergelijken van modellen (fit indices)
• Assumpties mbt. de lineaire regressie (collectieve homoscedasticiteit, normaliteit van residuen, onafhankelijkheid van errors)
• Beschrijvende en toetsende statistiek
• Steekproevenverdeling
• Betrouwbaarheidsinterval
• Bootstrapping
• Toetsen van een gemiddelde
• Toetsen voor vergelijking van twee onafhankelijke groepen
• Toetsen voor vergelijking van twee afhankelijke groepen
• ANOVA, MANOVA, ANCOVA (Levene's toets, post-hoc, discriminantie-analyse)
• Kruistabelanalyse
• Toetsen van samenhang tussen twee kwantitatieve variabelen (correlatie en regressie)
• Interactie/moderatie (Johnson-Neyman technique)
• Mediatie: toetsen van indirecte effecten (met en zonder PROCESS)
• Dummyvariabelen in de regressie
• Analyse van verschillende meetniveaus
• Modelvergelijkingen
Inhoud overige vakken, plus:
• Non-respons en representativiteit
• Databestanden samenvoegen en variabele constructie
• Data opschonen
• Nieuwe (conditionele) variabelen aanmaken
• Missende waarden analyseren en schatten (imputatie)
• Little's MCAR toets
• PROCESS macro
• Heteroscedasticiteit
• Meettheorie en schaalconstructie
• Likert-analyse
• Scalogram-analyse (Mokken)
• Principale Componentenanalyse
• Principale Factoranalyse
• Exploratieve factoranalyse
• Confirmatorische factoranalyse
• Lineaire en logistische regressie (enkelvoudig en meervoudig)
• Interactie (moderatie)
• Mediatie (toetsen van indirecte effecten)
• Data cleaning
Meer geavanceerd:
• Multilevel-analyse
• Longitudinale data-analyse
• Structural equation modelling (SEM)
• Principale Componentenanalyse
• Principale Factoranalyse
• Exploratieve factoranalyse
• Confirmatorische factoranalyse
• Datamodellen
• Analyse van verschillende meetniveaus en variabelen
• Samengevoegde databestanden
• Data cleaning (ontbrekende waarden)
• Statistische vergelijkingen tussen groepen
• Regressie-analyse (lineair en logistisch)
• Interactie/moderatie
• Mediatie
• Meetmodellen (Likert, Mokken, PCA)
• R-opdrachten (base R, tidyverse)
• Multilevel-analyse, SEM en longitudinale data-analyse
• R Basics (tekst en data manipulatie met base R)
• Control structures (condities, iteratieve loops, functies)
• Visualization (ggplot2)
• Data wrangling (tidyverse)
• Model analyse (regressieanalyse, Statistische vergelijkingen tussen groepen)
• Analyse van verschillende meetniveaus en variabelen
• Multilevel-analyse, SEM en longitudinale data-analyse
• Programmeren met R (best practices, debugging, documentatie)
Als tutor en student-assistent heb ik veel studenten geholpen bij het schrijven van hun paper, scriptie of thesis. Hierdoor heb ik veel ervaring opgedaan in alles onderzoeksgerelateerd: van data opschonen in R tot het schrijven van de discussie.
Na mijn HBO-bachelor in marketing volgde ik de eenjarige pre-master Sociologie aan de Radboud Universiteit. Tijdens dat jaar ontwikkelde mijn interesse in kwantitatief onderzoek zich verder waardoor ik na de pre-master koos voor de onderzoeksmaster Social and Cultural Science. Tijdens mijn studies heb ik altijd aanvullende bronnen geraadpleegd om de volledige context te begrijpen.
Maandag | 06:00 - 23:00 |
---|---|
Dinsdag | 06:00 - 23:00 |
Woensdag | 06:00 - 23:00 |
Donderdag | 06:00 - 23:00 |
Vrijdag | 06:00 - 23:00 |
Zaterdag | 06:00 - 23:00 |
Zondag | 06:00 - 23:00 |
Alleen personen die een bijles hebben gevolgd kunnen een beoordeling achterlaten.
Plaats een tutoraanvraag en wij zoeken voor jou een geschikte tutor!
Tutor aanvragen
Beoordelingen
Totaal 14 beoordelingenWaardering 4.93 op 5 gebaseerd op 14 klantbeoordelingen
Helene –
Na twee jaar zonder contact met de stof was ik vergeten hoe statistiek werkt en was het lastig om het weer op te pakken. Siard kan heel goed uitleggen waarom iets werkt en wat je ermee kunt bereiken door een bepaalde analyse te doen. Hij legt alles duidelijk uit en past zijn tempo aan waardoor het makkelijker wordt om het zelf te proberen. Ik begrijp nu veel beter wat statistiek betekent en hoe ik iets kan analyseren met SPSS!
Kristina –
As someone with no background in R, I was overwhelmed trying to use it for my analysis. Siard tailored each lesson to what I needed to know without complicating things and made sure I understood each concept before continuing. His friendly and relaxed teaching style made me feel comfortable asking all my beginner questions.
Robin –
Voor mijn scriptie moest ik SPSS en R gebruiken, maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien. Op aanraden van een studiegenoot kwam ik bij Siard terecht, die snel begreep wat de bedoeling was. Hij legde helder uit welke analyses het meest geschikt waren en begeleidde me stap voor stap bij de uitvoering en interpretatie ervan. Misschien nog wel belangrijker was zijn optimisme en oprechte interesse, wat me de motivatie gaf om door te zetten!
Harolt –
Ik had nog maar 3 dagen om mijn project af te ronden en zonder Siard zijn hulp was dit onmogelijk geweest. Hij heeft me snel en efficiënt geholpen, en wist precies wat ik nodig had. Leerzaam en leuk om met Siard samen te werken, en het eindresultaat was een dikke 8!
Lara –
Heel goede R-begeleiding! Siard weet precies hoe hij dingen moet aanpakken en legt alles rustig en precies uit. Hij luistert goed naar vragen en komt met ideeën waar ik zelf niet was opgekomen. Ik denk dat mijn scriptie een heel stuk beter is geworden dankzij hem!
Walter –
Siard is een heel fijne en enthousiaste scriptiebegeleider. Hij kan helder uitleggen wat je moet doen, waarom het nodig is om iets op die manier te doen en hoe je dat aanpakt in R. Ook maakte hij mijn code een stuk overzichtelijker door er commentaar bij te schrijven zodat ik het later nog beter kon begrijpen (of als ik het was vergeten).
Eva –
Ook heel blij met de scriptiebegeleiding eindelijk vooruitgang in R!
Eva –
Ik keek er tegen aan om weer met statistiek te moeten beginnen, maar de 2 uur gingen zo voorbij. Siard legt alles heel goed en begrijpelijk uit! Ik zag door de bomen het bos niet meer, maar met zijn uitleg en voorbeelden snapte ik het eindelijk.
Juliët –
Super fijne uitleg!
Malou –
Fijne begeleiding en flexibel met het plannen van de bijlessen :)!
Hendrik –
Siard heeft me helder en rustig uitgelegd waar ik met logistische regressie de mist in ging. Door hetzelfde probleem op verschillende manieren uit te leggen is voor mij de puzzel eindelijk in elkaar gevallen, dankjewel!
Serodjani –
Als je opzoek bent naar iemand die heel veel van statistiek afweet dan bij je bij Siard aan het juiste adres. Ik had erg veel moeite met het onderwerp Manova en met de logica achter de statistiek waardoor ik soms de samenhang tussen verschillende onderdelen niet zag. Siard neemt je echt mee in de wondere wereld van statistiek en helpt je om statistiek te begrijpen door alles heel geduldig uit te leggen. Als je het niet in 1 keer begrijpt dan legt hij het nog een keer uit en nog een keer totdat je het wel snapt. Door hem ben ik het vak statistiek echt leuker gaan vinden. Siard heeft zijn voorliefde voor statistiek echt overgebracht op mij waardoor ik het vak ook ben gaan leren waarderen. Dit heeft mij geholpen bij het leren en het begrijpen van het vak. Dankjewel voor je hulp Siard!
Tess –
Tevreden met deze SPSS bijles! Siard is erg geduldig en zal je proberen zo goed mogelijk te helpen. Hij zoekt samen met je naar de beste manier om iets voor elkaar te krijgen. Omdat dat vaak op meerdere manieren kan, is het soms wat chaotisch maar ook daarbij probeert Siard je weer mee te nemen naar de meest begrijpelijke manier!
Martine –
Erg blij dat ik eindelijk wat van statistiek snap en dat dankzij de heldere uitleg van Siard! Hij is erg geduldig en duidelijk met uitleggen.