Ik ben Wouter en ben afgestudeerd op de master Moleculaire Levenswetenschappen. Daarmee heb ik mezelf gespecialiseerd in wiskunde en statistiek, natuurkunde en quantummechanica, informatica en verschillende gebieden van chemie/scheikunde. Sinds de middelbare school heb ik al bijles gegeven aan vele leerlingen en studenten, en ik wil hiermee ook nieuwe leerlingen en studenten helpen met het behalen van diploma’s.
Afgerond met 9 op VWO niveau. Vak vormt basis van afgeronde studie. Voor dit vak heb ik veel kennis en beschik over verschillende manieren van aanpak. Bovendien is het krijgen van overzicht op een vraagstuk een belangrijke eerste stap om naar het antwoord te komen.
Onderwerpen
- Algebra
- Differentiaalrekening
- Integraalrekening
- Goniometrie
- Meetkunde/Geometrie
Natuurkunde is afgerond met 8 op VWO en WO niveau. Natuurkunde bestaat uit het toepassen van "wiskundige" formules op natuurlijke processen/onderzoeken. De eerste stap is het kennen en begrijpen van de natuurkundige formules, waarna deze toegepast worden op verschillende gebieden. Dit kan zijn als het berekenen van een waarde, afleiden van eenheden, voorspellen van een verschijnsel, toepassen op grafieken en tekeningen. Dus zowel aandacht voor kennis als voor toepassing zullen het resultaat verbeteren.
Quantummechanica afgerond met 7.5 als deelrichting van afgeronde opleiding. Quantummechanica is wiskunde en natuurkunde toegepast in de wereld van atomen, elektronen en fotonen. Het moeilijkste deel van quantummechanica is het opzetten van een nieuwe manier van denken. In tegenstelling tot natuurkunde is het belangrijker om een situatie te herkennen en de juiste formules en voorspellingen erop los te laten. Quantummechanica gaat dus NIET om het snappen van de formules en waarom deze zo opgesteld zijn, maar juist om het toepassen ervan. Deze manier van denken is een belangrijke stap naar een verbeterd resultaat.
Afgerond met 8 op VWO. Vak vormt basis van afgeronde studie. Voor dit vak heb ik veel kennis en heb deze kennis verder gespecialiseerd in organische chemie. Belangrijk bij scheikunde is het onderscheiden van de verschillende types reacties (biochemisch, redox, verbranding, zouten, zuur-base). Daarnaast is chemisch rekenen (concentraties, volumes, pH waardes, reactiesnelheden) een regelmatig terugkerend onderwerp.
Organische chemie (afgerond met 8) is een specialisatie van scheikunde. Het is gespecialiseerd op het gebied van reacties met organische stoffen. Reacties worden in detail geanalyseerd. Behalve de standaard reactievergelijking A + B -> C + D, wordt ook gekeken naar de structuur van moleculen, hoe moleculen met elkaar reageren, of er meerdere producten ontstaan en waarom wel of niet, of er bijproducten ontstaan, hoe de reactie beïnvloed kan worden door bijv. temperatuur of katalysators. Een ander gebied is de toepassing op meetapparatuur. Welke meetsignalen geeft mijn molecuul en wat is de structuur van de moleculen van andere signalen.
Afgerond op WO niveau met 8 en is basis van specialisatie in afgeronde opleiding. Programmeren is het leren en toepassen van een nieuwe "taal". Belangrijk zijn hiervoor de basiscommando's (zoals for, while, if-elseif-else) en de manier van schrijven voor verschillende programmas als Python, of MATLAB met tekens als %, [], {}, (), |, ., ", '. Verder is het handig om vraagstukken op te delen in kleinere stappen, of om eerst een algemene code te schrijven en deze daarna te specialiseren.
Afgerond met 7.5. Wiskunde kent twee grote richtingen: algebra en vergelijkingen, en statistiek. Algebra is afgerond op VWO met 9 (zie wiskunde B). Statistiek is afgerond op WO met 7.5. Voor een statistische analyse is het belangrijk om voor een vraagstuk de analysemethodes te bepalen en deze daarna op juiste wijze uit te voeren. Het kennen en onderscheiden van deze analysemethodes is daarom belangrijk.
Onderwerpen
- ANOVA
- binominale verdeling
- normale verdeling
- boxplot
- histogram
- regressie
- statistische test (waaronder chi-kwadraat, t-test, F-test)
Elke leerling en student is anders en heeft een andere manier van denken. De een heeft meer uitleg en informatie nodig, de ander heeft meer ondersteuning nodig voor de toepassing, en weer een ander heeft vooral zelfvertrouwen nodig. Verder denkt de een meer in beelden en de ander meer in woorden. Daarom is het zinvol om te bepalen waar de zwakke plekken zitten en deze te tackelen op een passende manier. Verder is het stellen van veel vragen en het voorleggen van voorbeeldopgaven een techniek om de leerlingen zoveel mogelijk te laten denken.
Maandag | 15:00 - 19:00 |
---|---|
Dinsdag | 15:00 - 19:00 |
Woensdag | 15:00 - 19:00 |
Donderdag | 15:00 - 19:00 |
Vrijdag | 15:00 - 19:00 |
Zaterdag | - |
Zondag | - |
Alleen personen die een bijles hebben gevolgd kunnen een beoordeling achterlaten.
Plaats een tutoraanvraag en wij zoeken voor jou een geschikte tutor!
Tutor aanvragen
Beoordelingen
Totaal 7 beoordelingenWaardering 4.71 op 5 gebaseerd op 7 klantbeoordelingen
Kim –
Wouter is heel behulpzaam en flexibel om mee te werken. Heeft veel kennis over de statistiek en kan dat goed overbrengen. Heeft mij mijn tentamen met succes helpen afronden!
Rian –
Geeft erg duidelijk uitleg. Eindelijk snapte ik de stof.
Carmen –
Wouter heeft me geholpen met SPSS & de data-analyse bij mijn masterthesis. Wouter legt op een duidelijke en fijne manier uit. Mede hierdoor begreep ik de data-analyse beter en kon ik mijn thesis afronden, zeker aan te raden als je zelf vastloopt!
A –
Wouter is a very knowledgable tutor.
Wais –
Geeft goed les.
kees –
Wouter is een serieuze docent, die het goed met zijn leerlingen voorheeft en ook buiten de lesuren zeer behulpzaam is
Jorn –
Zeer vriendelijke man, legt het allemaal op een duidelijke en overzichtelijke manier uit. Zeker een aanrader!